2009/12/17

Hesten er sadlet....


Hvem skal have rosen?


Ja, hesten er sadlet, men man venter på at stramme gjoden. Det hele skal være i orden. Jeg blev for små tre uger siden udskrevet fra Aalborg sygehus. Jeg kunne gå ved hjælp af stokke. Og jeg skulle ikke bruge min rolator.. Igår fik jeg brev fra Aalborg kommune dateret 14. december 2009. Dejligt. Det var et brev med information om genoptræning. Der er i mit tilfælde behov for genoptræningsbehov ifølge genoptræningsplan: der er behov fo instruktion i ADL samt opfølgning træning med hjælpemidlerne. Der er behov for træning af RYG, BALANCE OG GANGTRÆNING. Der er også behov for træning af venstre ben. Og der er bevilling til transport til genoptræning. Og det er på høje tid. I den mellemliggende tid har jeg ikke modtaget nogen træning af nogen som helst art. Overladt til mig selv og de vejledninger, som ergo- og fysioterapeuterne fra Aalborg sygehus har givet mig. Lige nu sidder jeg i en kørestol, som jeg har lejet hos Zealand Care i Brønderslev for lidt over tusind kroner for fjorten (14) dage. Jeg kan nemlig i dag ikke gå ved hjælp af stokkene. Jeg har alt for store smerter. Selv med rolatoren er der store problemer. Jeg kan ikke gå oprejst i rolatoren. Nu har JEG MED HJÆLP FRA Aalborg kommunens visitator fået en rullestol. Og kan tilbagelevere rullestolen fra Brønderslev. Men tusind kroner fattige.
NU venter jeg så bare på at blive kontaktet af den kommende udførende terapeut, der skal fortælle mig hvor jeg skal møde til træning og jeg venter også på at få et træningstidspunkt.
Og så kan det hele begynde forfra.
Så er der gået en lille måned siden man stoppede med træningen på Aalborg Sygehus på grund af udskrivning...
Kan det virkeligt være rigtigt, at der skal gå så lang tid?
Dårlig planlægning.
Dårlig brug af resourcer.
Misbrug af patient, der uden grund falder tilbage i sygdomsbilledet. Og får en masse smerter som vedkommende kunne have været foruden.
Misbrug af midler.
HVEM har SKYLDEN?
HVEM kan gøæres ansvarlig?
Hvem skal gøres ANSVARLIG?

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

I inclination not agree on it. I think warm-hearted post. Particularly the designation attracted me to review the intact story.

Anonym sagde ...

Genial fill someone in on and this enter helped me alot in my college assignement. Say thank you you seeking your information.