2005/10/30

Borgmester i København



Klaus Bondam & Muhammed Aslam






















Klaus Bondam

Borgmester i København -

Helt fint. Jeg kan godt lide ham. Højskolemand. Det betyder noget for mig. Formand for Krogerup Højskole. Medlem af DR’s hovedbestyrelse.

Jeg har aldrig lagt mærke til ham som skuespiller. Det fortæller måske noget om mig. Jeg har heller ikke set ham danse. Nu er den tid, hvor han spiller skuespil, vel også forbi. Så jeg kommer heller ikke til at opleve det i fremtiden. MEN jeg har faktisk fulgt ham siden han blev valgt ind i Borgerrepræsentationen i Københavns kommune 2001.

Fra radikale i København har jeg hørt kritik af ham, fordi han var populistisk. Måske har det også haft lidt at gøre med Inge Marie Bruun Vierø, der blev vippet af ”pinden”. Og måske også den angst, der kan være på Rådhuset ved at få ham som borgmester. Men nok om det: al den kritik springer jeg over. Nu har jeg oplevet Klaus Bondam på tæt hold et par gange. Sidste gang her for nyligt i Mjølnerparken i halvanden times samtale på næsten tomandshånd (jeg var fluen på væggen) med Muhammed Aslam, afdelingsformand for den store Mjølnerpark.

Klaus Bondams måde at spørge ind på problemkomplekset ”Mjølnerparken”, viste mig en dybt interesseret politiker, der spurgte for at få viden, der kunne bruges politisk. Ikke kun viden for videns egen skyld men til aktiv anvendelse i Københavnsk politik.

Klaus Bondams alder (41) er en dynamisk alder. Jeg vil godt satse meget på ham. Hans politiske læretid er over. Jeg tvivler ikke på, at han kan løfte radikale tanker og mærkesager på Københavns Rådhus. Han har meget at leve op til. Og jeg tror, at han kan gøre det.

Der er meget skuespil i politisk. Der er megen dramatik. Men det er han uddannet til, så mon han ikke overlever selv de mest dramatiske intriger.

Det er let at komme i kontakt med Klaus Bondam – telefonisk eller på email.

Han opfordrer folk og fæ til at gøre det. Jeg har gjort det. Og haft glæde af det.

Og jeg kan kun opfordre andre til at gøre det.

Bent Bundgaard - Telefon: +45 20 11 04 22


Ingen kommentarer: