2006/03/17

Silent Steps

Silent Steps
En rar aften
Onsdag 15. marts var Ingrid og jeg inde for at se og opleve Silent Steps, hvad der er blevet kaldt en dansehyldest til Bach af Tim Rushton. (Medvirkende i efteråret 2005: Hilary Briggs, Kenneth Carlson, Andrea Deres, Maxim-Jo Beck McGosh, Dan Langeborg, Laura Lohi, Luca Marazia, Stina Mårtensson, Philip Schmidt og Adam Schütt.)  Det er Lars Ulrik Mortensens og Concerto Copenhagens prisvindende indspilning af Johann Sebastian Bachs cembalokoncerter (BWV 1052-1054) fra 2003, der bliver anvendt ved forestillingen. Musikken var for mig den største oplevelse.
Tim Rushton siger selv om forestillingen: ”Under det musikalske lag gemmer der sig en skildring af de komplekse menneskelige mekanismer, som styrer vores handlinger i forhold til hinanden; relationen mellem kønnene, mellem partnere og mellem den enkelte og fællesskabet.”
Måske havde jeg skruet forventninger for højt op. Men det blev ikke helt det jeg havde forestillet mig. – Måske havde de tabt gejsten lidt. Det var roadshowset sidste forestilling. Silent Steps havde premiere på Det Kongelige Teater i juni 2005.
Uanset min manglende begejstring for forestillingen, så havde Ingrid og jeg en meget rar aften sammen.
Vi havde før forestillingen fået en dejlig fiskeret med en god Riesling.

Ingen kommentarer: