2008/09/23

Pølsevogn eller ej!

Pølsevogn eller ej. Hvad vil du have på pølsen? Stærk sennep? Ketchup af franske tomater? I disse sundhedstider er jeg holdt op med at spise røde, grå, store, små pølser. Det sker, at jeg køber sønderjyske kålpølser i Salling. Dem holder jeg meget af. Hvad vil de gode DF-folk med den pølsevogn? Har det noget med Ramadaen at gøre? Hvem står i kø foran pølsevognen?

Hvad gør radikale foran Ta’ selv bordet? Enten tager de ikke noget eller også kan de ikke stoppe. Enten / eller & både/og eller hva’? Mådehold eller overforbrug. Tror det eller ej: Jeg holder umådelig meget af Margrethe Vestager. Og har gjort det i mange år! Og jeg kan ikke se noget i det nuværende, der skulle ændre denne opfattelse af hende. I øvrigt er det tankevækkende, at vi i dag i Danmark har så mange kvindelige ledere af de politiske partier. Vi kan næsten ikke undgå at få en kvinde som statsminister næste gang vi får folketingsvalg. Og da ville jeg helst have Margrethe Vestager som statsminister. Ingen tvivl om det.

Var det synd for Johannes Lebech at han blev vraget som spidskandidat til Europa-Parlamentet? Nej, det var det vel ikke. Hvem kender ham? Har han gjort noget dernede siden han overtog pladsen efter Anders Samuelsen ( i parentes bemærket: jeg savner stadigvæk Anders’s breve)?

Det bliver spændende med de 33-årige Sofie Carsten Nielsen. Vi har tretten medlemmer i Europa-Parlamentet og som spidskandidat for det radikale venstre er hun vel ret sikker på at komme derned. Kan godt lide det hun har sagt indtil nu.

Bent Bundgaard

Ingen kommentarer: