2008/10/12

Lederen i Nordjyske søndag 12. Oktober 2008

Per Lyngby gjorde mig glad i dag på grund af hans leder. Dagens leder kommenterer havnesagen i Aalborg. Per Lyngby roste tre af avisens journalister: Anders G. Mortensen, Jesper Schouenborg og Martin Frandsen for deres dækning af Aalborg Havn A/S salg af Østre Havn til A. Enggaard i 2006 for 44 mio. kr. Hvor man mener, at den er/var 105 mio. kr. værd. Den burde efter manges mening være udbudt. Det blev den ikke.

I lederen står der: -”Som avis har vi grundlæggende tre journalistiske mål: Vi skal sørge for at orientere borgerne - offentligheden - om væsentlige, relevante begivenheder og nyheder, som klæder dem på til at udøve deres demokratiske rettigheder og blande sig i debatten. Vi skal opføre os etisk korrekt, hvilket vil sige, at vi skal være fair i vores dækning og rette fejl, når vi kommer til at begå sådanne. Og vi skal undersøge sager, som offentligheden ellers ikke på anden vis kan få indsigt i.

Alle tre mål har Anders G. Mortensen, Jesper Schouenborg og Martin Frandsen levet flot op til i deres dækning af Østre Havn sagen. Og det ved jeg, at de fortsat vil gøre.

Det er bare flot. Lederen slutter med: - ”De sidste ord er ikke skrevet i denne sag.

Jeg glæder mig til at følge sagen. Det bliver spændende at følge med i, hvordan Aalborg kommune, Aalborg Havn A/S og de implicerede politikere kommer ud af denne sag.

 

Bent Bundgaard

 

 


Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 49 spam-mails
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent en gratis SPAMfighter her.

Ingen kommentarer: