2008/10/03

I kø - i kø - i kø hele dagen

Træls det er ordet. Jeg skal af med min gale, så jeg kan komme videre. Jeg købte ind i Føtex ved Regionshuset i Aalborg. (Regionshuset – Region Nordjylland, et fuldstændig tåbeligt navn. Det skulle også lige ud mellem sidebenene. Og som sagt så mange gange før: - Nedlæg regionerne, jo før jo bedre. Hvad laver de? Hvad laver de valgte politikere andet end pleje sig selv? Er der nogen der kan give et fornuftigt svar på det?) Nå, men jeg købte ind i Føtex. Det tog ikke lang tid. Men det tog lang tid i køen ved kasseapparatet. Og var folk ikke sure inden de kom, så blev de det, mens de stod og ventede. Der faldt mange knubbede ord fra de mange, der stod og ventede på at få lov til at betale. Alt for få kasser var åbnet til de mange mennesker, der havde købt ind. Langt om længe kom jeg ud med mine varer.

Jeg skulle videre til Aalborg Sygehus Syd. For at gøre en meget lang historie kort: Der kom jeg også til at sidde i kø, mens jeg ventede og ventede på at få taget blodprøver. Halvanden time fra jeg kom til jeg sad i bilen igen.

I dag – fredag 3. oktober – starter jeg også med at stå i kø. Men det tog ingen tid. Det var Danske Lægers Vaccinationsservice, der var på besøg i den gamle Sejlflod kommunes område. Sygeplejerske Trine Hesselberg havde med hjælp fra otte medlemmer af Ældresagen organiseret vaccination mod influenza på de tre plejecentre i Sejlflod. Først Mou, så Storvorde og sidst Kongerslev. Og det kørte bare. Over fire hundrede får influenza-vaccination i løbet af seks timer.

Og så bliver der også tid til en snak over en kop kaffe.

 

Bent Bundgaard

Web: www.bund-gaard.dk

Web: www.lejerbo.dk

 

 

Ingen kommentarer: