2005/11/06

Spurvehøgen og Ingo

Min gode ven, Ingo Pedersen, der er radikal kandidat til byrådet i Det Nye Aalborg, har fået besøg af en spurvehøg, som har taget bolig i hans garage. Den vil ikke forlade matriklen i Egense.
Ingo Pedersen tager det som et tegn ”fra himmelen”. Han er overbevist om, at sådan en fri fugl - som spurvehøgen - kommer ikke uden grund.
– Den har selv opsøg mig for at gøre opmærksom på, hvor vigtig naturen er. Og jeg forstår den godt. Vi skal gøre alt for at have så store frie naturarealer som muligt. Den Lille Vildmose skal naturligvis være en af Danmarks Nationalparker. Vi skal ikke glemme det i valgkampen.
- Det er ikke almindeligt at få besøg af en rovfugl, som ikke vil forlade ens matrikel. Den kan flyve, når den vil. Og når jeg prøver at lukke den ud, så kommer den tilbage efter en kor flyvetur. Og så sætter den sig oven på pillefyret, hvor der er varmest. Men oftest skal den lige sidde en kort stund oven på mit hoved, førend den sætter sig til ro.
Ingo Pedersen fodrer den med kyllingelever, som han ruller i fjer fra redekassen i hønsehuset, for at lære den at spise fugle. Men den vil helst have maden uden fjer.
Jeg håber, at Ingo får et godt valg…
Bent Bundgaard

1 kommentar:

Anonym sagde ...

dejlig billede