2006/02/28

EN GOD DAG

EN GOD DAG
Det har været en god dag.
Jeg tror, at foråret er på vej.
Jeg tror også, at min hund tror det!
Det var dejligt at gå tur med den i dag.
Det er meget glad lille hund jeg har.
Og den gør mig glad.

Nå, men det var slet ikke jeg ville skrive.
Først kører jeg min kone til malerkursus i Aalborg.
Så hjem for at gøre et foredrag klar til om eftermiddagen:
Teksten skal tjekkes.
Billederne skal lige ses gennem en gang til.
Og så skal der byttes rundt på et par plancher.
Så skal hele baduljen skrives ud på en CD’er.

Ind til Aalborg. Henter min kone. Køre til Hobro.
Vi får lige lidt at spise.
På biblioteket klokken lidt i 14:00
Folk står uden for salen og venter.,
Inde i salen er der allerede mange,
de har fået gennemgået et teaterstykke,
som de skal se på Aalborg teater om aftenen.
Klokken 14:00 går vi alle ind.

Jeg holder foredrag om Michelangelo –
Peterskirken, Det sixtinske Kapel.
Loftets malerier og Dommedagsbilledet
Det er nu tredje sæson
jeg er i Hobro med foredrag.

Gode venner fra Møldrup kommer for at høre det.
To timer går hurtigt –
Og som sædvanligt:
Jeg havde alt for meget STOF…



1 kommentar:

Jens Oluf sagde ...

Der er også gode dage.
Dem tror jeg i øvrigt du har flest af.